Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3/2011/2012
Regulamin realizacji projektów edukacyjnych przez uczniów
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kozach
- Do 15 września każdy nauczyciel ustala 3 tematy, które są propozycjami dla uczniów; tematy są zgłaszane szkolnemu koordynatorowi projektów.
- Do 30 września wychowawca ustala składy zespołów realizujących projekty edukacyjne, w liczbie 3 – 5 uczniów; składy zespołów są zgłaszane szkolnemu koordynatorowi projektów.
- Do 30 września wychowawca przedstawia rodzicom warunki realizacji projektu edukacyjnego przez uczniów.
- Zespoły wybierają w porozumieniu z nauczycielami wybranymi przez siebie temat, który będzie realizowany. Uczniowie mogą też zaproponować własny temat do realizacji. Opiekun grupy zgłasza skład grupy oraz temat szkolnemu koordynatorowi projektów do 31 października.
- Jeden nauczyciel może realizować w danym roku szkolnym dwa projekty edukacyjne. W szczególnie uzasadnionych przypadkach nauczyciel może realizować więcej projektów edukacyjnych.
- Nauczyciel opiekujący się grupą uczniów ustala zasady współpracy obejmujące: podział obowiązków, harmonogram spotkań, sposób dokumentowania działań, sposób prezentacji projektu.
- Do 31 marca uczniowie publicznie prezentują realizację swojego projektu edukacyjnego.
- Projekt edukacyjny może wejść w skład oceniania przedmiotowego, jeśli taka będzie decyzja nauczyciela prowadzącego daną grupę projektową.
- Nauczyciel opiekujący się grupą projektową ustala ocenę zachowania ucznia uczestniczącego w projekcie, dotyczącą zaangażowania ucznia w prace związane z udziałem w projekcie. Ocena ta jest składową ocen zachowania, ustalonych przez nauczyciela na zakończenie roku szkolnego, w którym uczniowie realizują projekt.
- Opiekun grupy projektowej przekazuje szkolnemu koordynatorowi projektów dokumentację projektu w postaci karty realizacji projektu.
- Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego.
- W przypadku zwolnienia ucznia z udziału w projekcie edukacyjnym, na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
- We wszystkich sprawach dotyczących projektów edukacyjnych nie uregulowanych w Regulaminie decyzje podejmuje dyrektor szkoły.